lørdag 28. januar 2012

Steven Erikson - Reaper's Gale

Sidetall: 1280
Lesespråk: Engelsk
Lesesituasjon: Lest hvor som helst og når som helst, alle steder jeg har hatt fem minutter til overs
Hvordan kom boka til meg?
Dalende ned fra cyberspace. Med andre ord, kjøpt og lastet ned til min Kindle. Men selve serien ble anbefalt meg av en venn.
Hvorfor leste jeg den akkurat nå?
Etter at jeg begynte på denne serien, har det ikke vært noe spørsmål om hva jeg skal lese. Forsøk på å lese andre bøker innimellom har stort sett kun resultert i utålmodighet.

Jeg greier ikke skrive noe fornuftig om Reaper's Gale  i dag. Det føles ikke som jeg har lest noe ferdig, jeg er fremdeles midt inne i det, har allerede begynt på neste bok. Det er fremdeles episk, fremdeles mange historier som veves sammen til en, jeg er fremdeles betatt. Det blir stadig mørkere, og med denne boka kjentes det også som det blir mer abstrakt, men Reaper's Gale byr også på lyspunkter. Det er bare ikke mange av dem. Jeg bøyer nakken og pløyer meg videre. Et lengre innlegg om hele serien kommer når jeg er ferdig.


 

2 kommentarer:

  1. Du har gjort meg SYKT nysgjerrrig på denne mannen, jeg er jo nødt til å prøve meg.

    SvarSlett
  2. Jeg er ihvertfall helt solgt, og håper jeg ikke leder deg inn i skuffelse ;)
    Perfekt er det selvsagt ikke. Men jeg har falt totalt for denne verdenen som er så preget av myter og historie, av de store linjene. Og det mørke, jeg liker det mørke.

    Men jeg sier som kameraten min sa til meg før jeg begynte:
    Ikke døm serien etter den første boka! Den er fremfor alt en haug med begynnelser, ikke helt under huden på noen og i mine øyne ganske forvirrende. Men fra bok to og utover... Namnam!

    SvarSlett