torsdag 28. april 2011

Sommerpåske

Det er lenge siden jeg har lest krim i påsken. I stedet har jeg laget min egen tradisjon med påskeklassikeren. Fire-fem dager på hytta uten TV eller PC, passer godt til de bøkene som krever en viss ro for å leses.

I år ble det hverken hyttetur eller klassiker på meg. I stedet har jeg og samboeren vært hos familien hans i Skåne og nytt en skikkelig sommerpåske. Roen til å lese fant jeg der også, ganske lett når det ser ut som dette:



Klassikeren var imidlertid byttet ut med Exphil-pensum. Tekster som er klassikere gode som noen, når jeg tenker meg om, så tradisjonen er kanskje ikke brutt likevel?

Og når jeg hadde vært flink og kommet gjennom en god bolk med pensum, belønnet jeg meg selv med litt lettere lesestoff i form av gjenlesning av
George R. R. Martins A game of Thrones. Bok fire kommer i juli, i tillegg har TV-serien basert på bøkene begynt å gå i USA, så det var på tide å friske opp bekjentskapet. Og jeg merker hvordan sympatien fordeler seg annerledes enn første gang jeg leste boka, nå som jeg vet hva som skjer videre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar