søndag 30. januar 2011

Kevin Nicholls - One Day

Det er ikke ofte jeg leser denne sjangeren lenger. Bokvarianten av en romantisk komedie, småsjarmerende og lett fordøyelig, han og hun som møtes og hva skjer så? Når det er lett underholdning jeg er ute etter, ender jeg som regel opp i en guilty pleasure amerikansk TV-serie, ikke i bokhylla. Og det er kanskje dumt?

Kjente ihvertfall at dette var rett bok til rett tid for meg. Jeg likte fortellingen om Em og Dex, og jeg likte grepet med å skildre livene deres gjennom å skildre 15.juli 20 år på rad. Etter å ha tilbragt resten av januar i selskap med faglitteratur og romaner jeg har vært lite begeistret for, ble dette akkurat det hvileskjæret jeg trengte for å bli motivert igjen.

Mer utfyllende omtaler finner du for eksempel hos Julie.

3 kommentarer:

  1. Jeg trenger mye lett litteratur. Fantasy og mange bøker i genren alla David Nicholls eller Kate Morton. Nam nam. One Day synes jeg var sånn passe. Jeg skrev om den her: http://knirk.wordpress.com/2010/09/02/david-nicholls-one-day/

    SvarSlett
  2. Fantasy er som regel min sjanger når det gjelder lett litteratur, da koser jeg meg.

    Har lurt på om jeg skulle prøve meg på Kate Morton, mye basert på omtalene i din blogg. Kanskje det kan bli årets sommerlesning i solen?

    SvarSlett
  3. Hvis du tåler litt svulstig skrivestil, og liker romantisk stemning, så kan du jo prøve. Ikke romantisk som i mann møter kvinne, men mer sånn gamle slott og solnedgang. Men språket til Morton holder. Synes jeg.

    SvarSlett