tirsdag 18. mai 2010

Samlingen vokser videre

En tur innafor dørene på Norli. Jeg hadde tross alt et gavekort på 200 kroner som brant i lommeboka. Planen var å kjøpe Tomas Espedals imot kunsten, og en sånn plan er jo rett og slett for god til ikke å følges. Så Espedal fikk være med hjem.

Men han fikk godt følge på veien. I hylla ved siden av var det nemlig tilbud. Der kostet alle bøkene 49 kroner. Dermed havnet disse i posen sammen med Espedal:
Joseph Conrad: Mørkets hjerte
Alice Munro: Utsikten fra Castle Rock
Doris Lessing: Det femte barnet

Vi har dessuten hatt besøk fra Sverige i den utvidede helga vi akkurat er ferdige med. Som alle andre hadde de fått svaret bøker på spørsmålet om hva jeg ønsket meg i bursdagspresang, med tillegget noe klassisk svenskt, det har jeg lest lite av. Resultatet ble en samleboks med fem bøker av August Strindberg:
Giftas, En dåres försvarstal, Svarta fanor, Tjänstekvinnan son og Inferno

Jeg har snart ikke tid til å jobbe, med alle disse bøkene som roper på oppmerksomheten. Tror jeg må søke om utvidet sommerferie i år...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar